Proces for privatkunder


Vi bliver ofte spurgt, hvordan processen normalt er, når vi rådgiver privatkunder. Der er ikke et entydigt svar, for vi rådgiver ikke alle på samme måde. Det er sjældent de helt samme behov, der er. Men vi vil gerne prøve at komme med et bud på en proces.

Proces

  1. Vi bliver kontaktet via kontaktformularen, mail eller telefonen, hvor vi så har den indledende dialog
  2. Vi beder om en masse oplysninger via mail. I får tilsendt en mail med alt det, vi har brug for. Vi danner os et overblik over jeres situation. Det er sådan noget som lønsedler, oversigt over konti og en del andet – alt efter hvad målet er.
  3. På kontoret danner vi os et overblik over mulighederne for at hjælpe jer. Hvis vi på forhånd kan se, at det er nyttesløst, så kontakter vi jer, og siger enten at alt er perfekt – eller at vi ikke kan hjælpe med jeres udfordring. Hvis der derimod og forhåbentligt er muligheder for optimeringer, forbedringer og generel løsninger på jeres udfordringer, så skal vi mødes. Mødet kan foregå ved jer, på Skype eller blot ved et telefonmøde. Det kommer lidt an på jer.
    Hertil er det gratis!
  4. Mødet afholdes, og første punkt på dagsordnen er, at der skal underskrives en rådgivningsaftale, hvor det også fremgår, hvad rådgivningen koster jer. Vi taler om, hvad det er, vi kan og skal hjælpe med. Dernæst går vi videre i dialogen. Nogle gange har vi løsningsmuligheder med og andre gange har vi en masse spørgsmål, der skal besvares, inden vi kan komme med løsninger.
  5. Vi arbejder videre med de aftalte løsninger. Det kan være kontakt til eksisterende eller nye pensionsselskaber og/eller bank. Det kan være ændringer på forskudsopgørelser eller yderligere beregninger.
  6. Når løsningerne er på plads, så skal de sættes i gang – og det gør vi enten sammen eller vi aftaler nærmere om, hvordan det skal foregå.
  7. I får en faktura fra Sandbæk Finans- og vi håber, I har været tilfredse med forløbet. Vi ønsker feedback hele vejen, og har I spørgsmål til det, vi kommer med, så spørg endelig – også gerne et par gange, hvis det er lidt for kompliceret.

 

Privatkunder kan meget simpelt få en standardrådgivning

Der findes sider på nettet, hvor man kan bede om standardløsninger til bankforretninger – og hvis det er det I efterspørger, så er I gået forkert.

Der er kæmpe forskel på det Sandbæk Finans gør, og det der “bare” er standard. Så hvis I vil have en individuel, uvildig, uafhængig og seriøs rådgivning, hvor vi ikke skal tage højde for diverse provisioner fra banker, investeringsforeninger, kreditforeninger eller pensionsselskaber, så udfyld kontaktformularen, og vi ringer til jer snarest.

 

Læs mere i Forbrugerrådet Tænks artikel om uafhængige finansielle rådgivere